Regional

Ministrul Transportului refuză să explice situația cu sistarea circulației pe calea ferată

21 iunie 2012 14:44
Vizualizări: 430
0

Ministrul Transportului și Infrastructurii Drumurilor, Anatol Șalaru, insistă că nu se intenționează privatizarea întregii căi ferate a Moldovei, însă refuză să vorbească despre tronsonul Giurgiulești – Cahul. Insistențele ministrului au venit drept răspuns la informațiile făcute publice, astăzi, în Parlament, potrivit cărora sistarea circulației pe acest tronson are la bază intenția autorităților de a ceda segmentul de cale ferată unei firme străine

Ministrul Șalaru a insistat în a spune de mai multe ori că ministerul nu intenționează să expună la privatizare căile ferate. ”Nu este adevărat, nu are nimeni de gând să privatizeze căile ferate”, a spus Anatol Șalaru, iar când a fost solicitat să explice care este situația de pe tronsonul Giurgiulești – Cahul, ministrul a preferat să tacă.

Deputatul fracțiunii PCRM, Alexandr Petkov, a declarat, joi, 21 iunie, în Parlament, că dispune de informații potrivit cărora sub pretextul unor probleme de terasament pe tronsonul de cale ferată Giurgiulești – Cahul și închiderea acestuia pentru reparare, are la bază scopul de a-l preda în proprietatea unei companii străine. Petkov a subliniat că tronsonul este închis, în pofida faptului că  ÎS ”Calea Ferată a Moldovei” dispune de materiale pentru reparație tronsonului, dar ascunde acest fapt, declarând că Guvernul nu dispune de mijloacele necesare. Sursa citată a mai accentuat că motivația reală a sistării circulației feroviare pe acest tronson este ”redirecționarea transportării încărcăturilor prin stația Reni, astfel făcând nerentabilă activitatea Terminalului Portului Internațional Giurgiulești”.

În context, deputatul a subliniat că ”prin intențiile autorităților este pusă în pericol securitatea energetică și alimentară a țării”, cerând din numele fracțiunii PCRM să fie convocați de urgență reprezentanții Guvernului și ai SIS pentru a da explicații.

ÎS ”Calea Ferată a Moldovei” a anunțat, miercuri, 20 iunie, că sistează circulația feroviară pe tronsonul de cale ferată Giurgiulești – Cahul, din cauza alunecărilor de teren pe acest segment, care pune în pericol circulația trenurilor. CFM susține că pentru reparația căii ferate pe acest segment sunt necesare 350 milioane lei, care nu sunt planificați în bugetul de stat și a redirecționat marfarele către portul Giurgiulești prin teritoriul ucrainean (stația Reni). Potrivit informațiilor oferite agenției OMEGA de surse din ministerul Economiei, sunt acoperirea unei ”înțelegeri consensuale”, guvernanții pregătesc transmiterea acestui segment de cale ferată sub controlul companiei românești GFR.

Votaţi articolul
Vă invităm să apreciaţi acest articol. Votând, Dvs stabiliţi rating-ul articolului:
Actualitate
(0,00)
Factologie
(0,00)
Surse
(0,00)
Rating
(0,00)
Rating-ul este media tuturor aprecierilor
Delicious Digg reddit Facebook StumbleUpon Google Yahoo Twitter Netvibes LinkedIn Live Journal Scoop Sphinn Furl Technocrati Live FrigG
La aceeaşi temă
 
Ştiri / Arhivă
<aprilie 2014>
LMaMiJVSD
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
Яндекс цитирования Rambler's Top100